22 Kasım 2010 Pazartesi

ÖĞRETMENLER GÜNÜ


Yıllar önceydi, Üniversite sınavlarına girmiş,Matematik öğretmenliği bölümünü kazanmıştım.
Amca,Hala, Dayı ve teyze çocuklarının içinde ilk üniversiteye gidecek olan bendim.
Babamın amcası ilk öğretmenlerdendi,Benim öğretmen olmam için o kadar çok ısrar ettiki,çocuğu olmadığından; kardeşlerinin ve yeğenlerinin çocuklarını kendi çocuğu gibi görür onların eğitimiyle bizzat ilgilenirdi.
Çok yaşlanmıştı, rahatsızdı İlçemizin şimdi kütüphanesi olan evinde(Evini ve kitaplarını Milli Eğitim Bakanlığına bağışladı) bir gün başbaşa oturuyorduk, bana döndü öğretmen ol dedi. Ben öğretmenlik yapamam ders anlatmayı bile beceremem dedim. Bu sefer öğretmenliği seçersemBankadaki bütün hisselerini bana devredeceğini söyledi.Kabul etmedim.Biraz kırılır gibi oldu,ama yinede seni kutlarım kızım hiç olmazsa ne istediğini biliyorsun,kim olsa bu hisseler için teklifimi kabul ederdi dedi.
Matematik öğretmeni olmadım.Mimar oldum;fakat hayatta büyük konuşmamak gerektiğini ilk derse girdiğimde anladım.
Uzun yıllar Mimarlık fakültesinde öğretim görevlisi olarak görev yaparken öğretmenliğin kutsal bir görev olduğunu, öğrencilerimin pırıl pırıl bakışlarında yarınların güzelliklerini görünce öğretmenin hazzını yaşadım.
Sevgili büyük amcamı rahmetle anıyor,ruhu bir kez daha şad olsun .
Tüm Öğretmenlerin ve öğretenlerin günü kutlu olsun diyorum..

BİLGE

22 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

Ne kadar samimi, duygulu ve insanca bir yazı.
Teşekkürler.

Ecehan dedi ki...

Okuyunca dehşet derecede hayrete düştüm. Öğretmen anne babanın kızı olarak çevremde hep söylenmesine rağmen dinlemeyip mühendis oldum. Ve devamı aynıydı hikayenizle.
Şahsınız başta olmak üzere, tüm öğretmenlerimizin günü kutlu, mutlu, huzurlu olsun.
Saygılarımla...

.ankara düşleri. dedi ki...

öğretmen bir ailenin içinde büyüdüm ve onca ısrara rağmen öğretmen olmadım.olamadım.
keşke diyorum şimdi keşke...
başta annem babam olmak üzere ve tabi ki siz tüm öğretmenlerin öğretmenler günü kutlu olsun.
amcanız da nurla içinde yatsın.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Öğretmenler gününü 24 Kasım olarak biliyordum sevgili Bilge. Olsun, senin nezdinde bütün öğretmenlerin gününü kutlar, rahmetliye ışıklar
dilerim. Sevgilerimle..

ezgilimelodi dedi ki...

Öğretmenlik çoook güzel öğretmenim:))
Kuzucuk da öğretmenler gününüzü kutlar,sevgiyle öperrr sizi..

kırlangıç dedi ki...

okuduk,
olduk
ama yapmadık
bir başka ömüre tehirli kaldı köy öğretmenliği düşlerim...
hepsini tebrik ediyorum...

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Bilge hanım,eğer güneş etrafa faydalı olmasa kimse güneşi sevmez ve aramaz.İnsan paylaştıkça yüceliyor.Benim hocam derki bilgi mezara götürmek için öğrenilmez,öğretmenlerimiz için çok şeyler söyleyebiliriz 24 kasım öğretmenler gününü şimdiden kutlar tüm öğretmenlere saygılar ve sevgiler sunarım.

nihansu dedi ki...

Kendisi öğretmen olan annem öğretmen olmamı ne çok istemişti hatta bunun için yalvarmıştı bana, ben de sizin gibi istemiyorum demiş ve farklı bir meslek seçmiştim. Şimdi sorsalar pişmanım derim. Siz yine de bir ucundan bu duyguyu yakalmışsınız.

minimalist dedi ki...

çok enteresan bir hikaye... ben de lise yıllarımda bir öğretmenler gününde okulda düzenlenen kompozisyon yarışmasında birinci olmuştum her zaman o aklıma gelir :))klişe ama gerçek anlamda kutsal bir meslek.

keyf_i sibel dedi ki...

bir şekilde meslektaş sayılırız.günümüz kutlu ve mutlu olsun öğretmenim.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Tüm öğretmenlerimizin günü kutlu olsun...

Sevgilerimle arkadaşım

Selma Er dedi ki...

sevgili bilge,yazınız çok güzel..sizin şahsınızda tüm öğretmenleri kutlarım.http://selmaer3.blogspot.com/2010/11/basogretmen-ataturk.html

didem dedi ki...

Ne kadar guzel bir ani. Ogretmenlik en kutsal mesleklerden biri ama insanin gonlunde ne varsa onu yapmasi dogru olan.
Butun ogretmenlerin ogretmenler gununu kutlarim. Sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Bilge Hanım Merhaba,
28 Kasımdaki etkinlik için size bilgi iletmek isterim. Sizce de uygunsa e-mail adresinizi kuzinedekizaranekmek@gmail.com adresine gönderebilir misiniz? Sevgiler

aslan dedi ki...

Kutlarım.

Yılbaşı yardım kampanyamız var.
İlginiz rica..

haykırış dedi ki...

Sayın Bekdik,
Sevgili amcanıza rahmetler diliyorum. Örnek insanları zaman tasarrufunda kaybetsek dahi izleri asla kaybolmuyor nur içinde yatsın.
Sizin ve şahsınızda mesleğini bihakkın ifa eden öğretmenlerimizin günü kutlu olsun.
Sevgi ve saygılar

hamdivehusnucan dedi ki...

merhaba bilge. Ankara da benim için tek dir ama İzmir de incidir. orayıda çok severim. kedileri ve köpekleri yada diger canlıları seven insan benim için farklıdır. ve onlara normal gelsede özel insanlardır.insanın sevdigi bir işle ugraşması çok güzel ögretmen olmasanızda mimarlıkta güzel. amcanıza baş saglıgı dilerim mekanı cennet olsun.ankaradan - hüsnü gül kardelen bahar ve güneş-kedilerimle kucak dolusu selam gönderiyorum. not ögretmenler günü tebrigi için teşekkürler:))))

minimalist dedi ki...

mimlendiniz efendim ...haberiniz olsun.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

çok duygulandım yazınızı okuyunca.
güzel bir birlikteliğin ardından bir merhaba demek istedim.
kucak dolusu sevgiler.
sağ köşedeki dünya tatlısı Benim kinin zıt renklisi çok tatlı.

francesca mckennitt dedi ki...

Öğretmenlik çok kutsal bir meslek. Keşke bazıları bu mesleğin adını kirletmese, saygınlığını yitirmese öğretmenler.. Geçmiş öğretmenler gününüz kutlu olsun :)

Nilgün dedi ki...

Bloğunuza başka bir blogdan ilk kez geçtim. İzmir'liyim. Amcam hiç evlenmeyip beni ve abimi büyüttü. Aynı sizin amcanız gibi öğretmen olmam konusunda çok uyardı ama ben o zaman ki dik kafalılığımla hayır deyip ekonomiyi seçtim. Şimdi çok pişmanım çünkü bu güne kadar insanlara hep bir şeyler öğretmek için uğraştım. Şimdi keşke rahmetliyi dinleseymişim diyorum. Geçde olsa öğretmenler gününüz kutlu olsun. Sevgiyle kalın, yazışmak dileği ile..

laleninbahcesi dedi ki...

geç bir yorum olacak ama:))
İki kızımda öğretmenliği kendileri seçtiler ve çok severek yapıyorlar... Onlara baktıkça umarım hep böyle seversiniz diyorum çünkü sevmeden yapılırsa hem öğrenciye hem öğretmene yazık... Geri dönüşleri anında alabileceğiniz bir başka meslek yok gibi...

Sevgiyle