17 Şubat 2011 Perşembe

ÖĞRETMENİM VE ÇİNİ ÇALIŞMALARIM









yeni başladığım bir çalışmam
Aylar öncesi Halk Eğitim Merkezinde kurs alan bir arkadaşımla buluşmak üzere Halk Eğitim Merkezine gitmiştim. Kayıt odasını görünce arkadaşıma uğramadan oraya uğradım ve aniden resim kursu için kayıt yaptırmak istedim kurs başlayalı 5 hafta olmuş,Kayıtlar dolmuştu kayıt odasının yanında ki oda çini atolyesiydi .Kayıt memuruna çini için kayıt yaptırayım dedim baktı çok istekliyim kurslar dolu ama yine de bir hoca ile konuşun dedi.Atolyeye girdim içerisi bayan doluydu..Öğretmen Zeren hanımla konuşmaya başladım..Hani bazı insanlar çevrelerine pozitif bir enerji yayar ya ilk intibam o oldu. Yıllarca resim veya diğer güzel sanatlar için kurs düşündüğümde nasıl bir öğretici ile karşılaşacağımı bilemediğim için hep vaz geçmişimdir birde benim öğrenme şeklim direk bana anlatılmayacak ben anlatılanları dinleyerek ve gözlemleyerek  öğrenmeye çalışacağım tüm çalışma hayatımda bu böyle oldu.
Kursa kabul edilmiştim.Arkadaşım yıllarca ısrar ederdi kursa yazıl diye ben hep yukarda bahsettiğim gerekçeler yüzünden gitmemiştim..Öğretmenimiz Zeren hanım Güzel Sanatlar Fakültesinden mezun iyi bir öğretici aynı zamanda korkunç sabırlı bir insan ben onun sabrına hayranım. Bende uzun yıllar fakültede öğretim üyeliği yaptım kendimi çok sabırlı biri olarak görürdüm ama Zeren hanımı tanıyınca benim sabrım ,sabır değilmiş ..Kursa haftada 1 gün gidiyorum..vaktin nasıl geçtiğini bile fark edemiyorum..Evde çini ile uğraşırken her şeyi unutuyorum..
Kurs benim için güzel bir terapi oldu bu sene mesleğimle ilgili yoğun çalışmaları bıraktım sadece teknik danışmanlık yapıyorum..benim gibi yoğun çalışmaya alışmış biri için evde boş oturmak çok zor olacaktı kursa gitmem iyi oldu ancak ; öğretmenim Zeren hanım gibi biri olmasaydı kesin kursu bırakırdım..
Yayınladığım çalışmalarım ilk çalışmalarım..eminim Zeren hanım bir çok kusur bulacak ama yine her zaman yaptığı gibi çalışmalarımdaki kusurlarımı anlatırken o meşhur pozitif enerjisini yayarak yine bizi yüreklendirecek..
İyiki Zeren hanım gibi bir öğretici ile çalışıyorum..ona buradan verdiği emekleri için teşekkür ediyor sevgilerimi gönderiyorum...

BİLGE

40 yorum:

keyf_i sibel dedi ki...

ellerine sağlık.bence süper iş çıkarmışsın...

Nedret dedi ki...

Fevkalâde hepsi. Çok mutlu oldum sizin adınıza. İmkan varken kaçırmadığınız iyi olmuş. En istediğim şeylerden biriydi çini boyamak. Artık çok geç benim için. Ancak sizi izlemek zevk ve tatmin olacak benim için. Sevgiler.

GÜVEN SERİN dedi ki...

Meşguliyetin bize,ruhumuza akan sanatsal terbiyesini öperem ben...

gülsen VAROL dedi ki...

sana her konuda hayranım sevgili mimarım.. öğretene de öğrenene de selam olsun!

Banuca dedi ki...

Türk el sanatlarından hayran olduğum bir dal çini, ne kadar başarılı örnekler yapmışsın, ellerine sağlık, zordur bu sanat... Bu desenlerden bazılarını çarpı işine uyarlayarak şile bezi örtülerime aktarmaya çalışıyorum becerebildiğim kadarıyla:)

didem dedi ki...

Sevgili Bilge,
Ne kadar guzel bir hobi. Sana zamani unutturduguna gore ne kadar zevk alarak yapiyorsun.
Tabaklar bir harika! Eline saglik

Ada Deniz dedi ki...

Hepsi de çok güzeller. Ellerine sağlık

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Ellerine gönlüne sağlık sevgili arkadaşım.Ama boynuna dikkat et lütfen :)
Sevgilerimle

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Ellerine sağlık, hepsi çok güzel olmuş gerçekden. Ama benim favorilerim 5 ve 7 süper.Sevgiler.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

İlk çalışmaların olduğu halde kusursuz ve olağanüstü görüntülerden kendimi alamadım sevgili Bilge . Tebrik ederim. Osmanlı tarihimizin mirası İznik'i anımsamama sebeb oldu. Boyama, çizim, tasarım, yaratıcılık vb özellikleriyle Hititler kadar eski bu Osmanlı sanatımızın sunumunu yaptığın ve paylaştığın için teşekkür eder, iyi hafta sonları dilerim. Sevgilerimle..

ps: daha önce yorum
bıraktım sanıyordum?

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım ellerine sağlık çok beğendim bence devam etmelisin süper olmuşlar.
sevgiler

Unknown dedi ki...

so pretty

sünter dedi ki...

hepside cok güzel olmuslar. Hayran hayran baktim herbirine. Zaten cok severim cini isini. Ellerine emegine saglik Zeren hanimi bilemem ama ben cok begendim:)

Zeugma dedi ki...

Bir işi uzmanından öğreneceksin.
Öğretmenin de yaptıkların da son derece kalite...

Eline sağlık...
Sevgiler...

minimalist dedi ki...

tebrikler hem yeni hobiniz hem de eserleriniz için. Ne kadar doğru bir karar vermişsiniz...

bekdikli dedi ki...

ellerine saglık çok güzel calışmalar.....
iyi geceler.sevgiler..
kolay gelsin....

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık :) ben de yaptım hem de çok severek okudum yıllarca çalıştım bu sektörde :) bağimlilik yapar Bilgeciğim şimdiden haberin olsun sevgiler...

zeren yertutan dedi ki...

ellerinize sağlık..ne kadar güzel bir mutluluk ki sizlere çini sanatımızı sevdirebilmek..hayatınızda bir nebzede olsa bir mutluluk katabilmek...sevgiyle kalın...

bilge dedi ki...

Sevgili Keyf-i sibel çok teşekkür ederim..zevk alarak yapıyorum..sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Nedret çok teşekkür ederim..sizede tavsiye ederim çok zevkli bir uğraş..benim için çok geç demişsiniz zevk alarak yapılacak uğraşılar için hiç bir zaman geç kalmış sayılmayız..sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Güven çok teşekkür ediyorum..güzel beni mutlu eden bir uğraşı..sevgi ve dostlukla..

bilge dedi ki...

Sevgili Gülsen Hocam sizin gibi değerli öğreticilerden daha çok öğreneceklerimiz olduğuna inanan biri olarak sevgilerimi gönderiyorum..

bilge dedi ki...

Sevgili Banu bende sanatın her dalına hayranım uğraşanları yıllarca imrenerek izledim..sizede yorum bırakmıştım..uygulayabileceğiniz desenler var maille gönderebilirim sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Banu bende sanatın her dalına hayranım uğraşanları yıllarca imrenerek izledim..sizede yorum bırakmıştım..uygulayabileceğiniz desenler var maille gönderebilirim sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Didem çok teşekkür ederim canım ilk acemiliklerim ama hocamın yüreklendirmesi ile eminim ilerde daha güzel çalışmalar yapacağım..beğenmene sevindim..sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Ada Deniz çok teşekkür ederim..sevgilerimle..

bilge dedi ki...

Can dostum sağol arkadaşım inşallah gelir gerçeklerini görürsün ahhhh boyun fıtığım da olmasa fazla çalışamıyorum..sevgilerimle...

bilge dedi ki...

Sevgili Güngör Ekinci çok teşekkür ederim..beğendiğine sevindim..yaptıklarımın bir kaçını da yayınlamadım..inşallah en kısa zamanda biterler yayınlama imkanı bulurum..sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Örgü Çantam çok teşekkür ederim..kurs bitsede ben devam edeceğim fırınlama ve sırlama süreleri uzun sürüyor inşallah bitirdiklerimi kısa sürede yayınlama fırsatı bulurum sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Jivago beğendiğinize çok sevindim bana moral veriyor beğinileriniz..zaten bu sanata hayrandım iyiki çini kursuna gittim diyorum ama bence öğretmenimizinde büyük bir etkisi var zevkli çalışmalarımızda hitit dönemine ait desenleride çalışmak istiyorum ileride inşallah sevgi ve dostlukla..

bilge dedi ki...

Dear Kasthurirajam thanks

bilge dedi ki...

Sevgili Sunter çok teşekkür ederim..kurs arkadaşlarım ın çoğunluğu 3 yıldır devam ediyorlarmış kursa emnim bende yıllarca bu kursa devam edebilirim çok zevk alarak yapıyorum..Hocam Zeren hanımda çok beğendi..sevgilerimle..

bilge dedi ki...

Sevgili Zeugma çok teşekkür ediyorum canım zaten Öğretmenim Zeren hanım gibi biri ile çalışmam konusunda kendimi şanslı hissediyorum..öğreticiniz iyi ve eğitimli biri olunca kurstan ayrı bir zevk alıyorsunuz..sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Minimalist boş zamanlarımın olmaması ve nasıl bir öğretici ile karşılaşacağımı bilemediğim için yıllarca ertelediğim bir olaydı hobilerim için kurs gitmek ama şimdi çok mutluyum burada tüm öğretmenlere ve öğreticilere bir kez daha teşekkür ediyorum sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Bekdikli çok teşekkür ederim güzel yorumun ve beğenilerin için sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Burcu ne mutlu sana bu konuda eğitim almış ve çalışmışsın..sizleri güzel sanatlara gönül vermiş geçmişimizdeki sanat eserlerini günümüz de tanıtımında öncü olan kişiler olarak kutluyorum.. evet alışkanlık yapıyor devamlı çini boyamak istiyorum vaktin nasıl geçtiğini fark edemiyorum..sevgiler..

bilge dedi ki...

Sevgili Zeren hocam ben tekrar buradan size teşekkürler ediyorum..haftanın 5 günü sabırla bir şeyler öğretme çabalarınız ve bu çabaları o kadar incelikle yapıyorsunuzki kendimizi çok özel hissediyoruz..bir kez daha sabrınız ve pozitif enerjiniz için sizi kutluyor ve çok teşekkür ediyorum sevgiler...

düşünce bahçesi dedi ki...

çok beğendim,
hiç yeni başlamış öğrenci eserleri gibi değil..
tebrik ediyorum..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Şimdi geçerken gözüme takıldı,
bende bakarken dakikalarca kendimi alamamışım !
Pek bilinmez, ama gizli kalmış en büyük ilgi alanım...
gönülden tebrikler.

Geveze Anne dedi ki...

ellerinize sağlık hepsi çok güzel görünüyor başarılarınızın devamını dilerim...